Het sales ritme uitwerken
25-09-2023 16:50
In de stap hiervoor heb je het sales proces langs plan/do/check/act in kaart gebracht. Nu is het zaak om alle daarin benoemde sales (management) taken in een vast ritme te zetten.
Waarom is dat ritme nu eigenlijk zo belangrijk? Enkele redenen:
Hoe kun je nu de sales (management) taken een goede vaste structuur geven langs een optimaal ritme? Hieronder vind je een voorbeeld van hoe een sales afdeling zich moet organiseren om een optimaal sales proces te kunnen uitvoeren met maximale netto sales tijd voor de verkopers:
Bovenstaand voorbeeld kun je op hoofdlijnen ook grafisch maken zodat de verkopers een goed overzicht krijgen van hun weekritme: wanneer moet ik wat doen?
In het volgende artikel gaan we nader in op het meten van de inspanningen en output om grip te krijgen op het ritme en te leren van de ervaringen uit het verleden.
Wij zijn verhuisd naar het Fort van Hoofddorp
25-09-2023 10:39
In de zomer van 2020 zijn we met RedFoxBlue verhuisd. We hebben het Hyde Park House verruild voor het Fort van Hoofddorp.Het Fort van Hoofddorp is onderdeel van de Stelling van Amsterdam en gebouwd in...
Meer weten >Leer innoveren in een snel veranderde en onzekere wereld
25-09-2023 10:58
Wat staat innoveren in organisaties in de weg?We leven in complexe wereld waarin veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen door de intrede van; digitalisering, nieuwe technologieën én de enorme t...
Meer weten >Knowing yourself is the beginning of all wisdom
25-09-2023 11:02
"Knowing yourself is the beginning of all wisdom," zei Aristoteles al. Maar hoe geldt dit adagium voor sales- en marketingleiders?Sales en Marketing zijn vooral burning places voor change. We lev...
Meer weten >