Het salesproces inrichten
25-09-2023 16:52
Het salesproces omvat alle activiteiten die plaats moeten vinden om te komen van het eerste contact met een klant/prospect, via een order en facturatie tot aan nazorg. Voor een herhalingsopdracht start deze cyclus weer helemaal opnieuw. Hoe je zo’n proces inricht leggen we je hier uit.
Het is de verantwoordelijkheid van de sales manager om op drie aspecten continue de verbetermogelijkheden te onderzoeken die bijdragen aan meer netto sales tijd:
Bovenstaande punten kun je, met input van je teamleden, onderzoeken via de volgende stappen:
Het definitieve sales proces dient op een aantrekkelijke manier grafisch te worden vormgegeven en als checklist op het bureau van iedere medewerker te komen staan.
Een voorbeeld van een taakverdeling in het sales proces naar fases en teams:
Sales proces – RedFoxBlue
Een voorbeeld voor de routering inbound klant/prospect contacten per kanaal naar teams:
Sales proces – RedFoxBlue
Achterlopen op target, wat te doen?
25-09-2023 15:57
De twee top accountmanagers Jeroen en Martijn liggen zwaar achter op hun target, wat doe je als salesmanager?De meeste salesmanagers zullen heel begrijpelijk de druk op resultaten bij de verkopers fli...
Meer weten >Een verkoopplan dat niet in de onderste la belandt
25-09-2023 16:08
Hoe houden we het verkoopplan uit de la – draagvlakEen goed verkoopplan moet draagvlak hebben in uw verkooporganisatie. De manier om dit te creëren is om gezamenlijk aan, in ieder geval delen van, ...
Meer weten >De salesmanager bepaalt de kleur van het gras
25-09-2023 16:11
De buren hebben ook gras … Hoe groen dat gras is, hangt vooral af van hoe de salesmanager met zijn team omgaat. Als ik over motivatie spreek, moet ik altijd denken aan die aap die een banaan krijgt ...
Meer weten >