Segmenten: waarom doelgroepen segmenteren?
25-09-2023 16:22
Segmenteren om in te zien dat de ene klant kansrijker is dan de andere. Dit geldt ook voor prospects. Focus op de kansrijke doelgroepen brengt succes. Dit is één van de vijf harde wetmatigheden uit ons model, Sales Acceleratie Management, die zorgt voor gegarandeerde omzetgroei. Met de juiste segmenten breng je de juiste focus aan in jouw marktbewerking. Slimmer selecteren is al snel goed voor 20% omzetgroei.
Hoe kom ik er achter waar de beste kansen liggen? Hoe selecteer ik de beste klanten en prospects?
Om te kunnen komen tot een bruikbare segmentatie waar jouw marketing- en salesteams concreet mee aan de slag kunnen, is het raadzaam om enkele uitgangspunten te hanteren. De segmenten dienen namelijk te voldoen aan de volgende eisen:
– Bedrijven met heftige concurrentie zijn interessant (niet-traceerbaar).
– Makelaars zitten in een heftig concurrerende markt (wel traceerbaar).
Conclusie: doorredeneren tot niet-traceerbaar wel traceerbaar wordt.
In een volgend blog ga ik nader in op enkele criteria die je kunt gebruiken voor jouw segmentatie.
>> Meer weten over segmentatie , neem contact op met RedFoxBlue ( info@redfoxblue.nl ) of bel direct met een van onze Foxen, klik hier voor overzicht.
Robert Hamminga, Managing partner RedFoxBlue
E: robert.hamminga@redfoxblue.nl
M: 06-19228708
Segmenten: hoe doelgroepen segmenteren?
25-09-2023 16:20
In het voorgaande artikel hebben we besproken waarom het belangrijk is om de klant en prospect doelgroepen goed te segmenteren. En zijn we ingegaan op de eisen waaraan een praktische doelgro...
Meer weten >Segmenten: waarom doelgroepen segmenteren?
25-09-2023 16:22
Segmenteren om in te zien dat de ene klant kansrijker is dan de andere. Dit geldt ook voor prospects. Focus op de kansrijke doelgroepen brengt succes. Dit is één van de vijf harde wetmatigheden...
Meer weten >Hoe segmenten doorvertalen naar sales?
25-09-2023 16:43
In het voorgaande artikel hebben we vastgesteld hoe we praktisch tot een goede segmentatie kunnen komen. Nu zijn we toe aan de bepaling van het aantal benodigde adressen en segmenten om de salesforce ...
Meer weten >