Waarom proposities formuleren?
25-09-2023 16:56
Nadat we in de serie ‘Sales Acceleratie Management’ vorige maand aandacht hebben besteed aan het inrichten van de kanalen, gaan we deze maand in op de vervolgstap: het formuleren van de verkoopproposities. Dit hangt samen met de derde van de vijf harde sales wetmatigheden: klanten kopen dezelfde producten/diensten om verschillende redenen en op verschillende manieren.
Om goede proposities te kunnen formuleren is het dus nodig om diepgaand inzicht te hebben in de beweegredenen achter het gedrag van klanten en prospects. Pas dan kun je ze maximaal ‘verleiden’ om te kiezen voor jouw product of dienst.
Het formuleren van messcherpe proposities is dus essentieel. En het vormt ook de basis voor je integrale verkoopaanpak. De propositie dient naadloos te worden doorvertaald naar het verkoopgesprek (zoals de opbouw van en ‘triggers’ in het telefoonscript; opening, vraagstelling en argumentatie in het face-to-face gesprek) en de bijbehorende verkoophulpmiddelen (zoals documentatie, presenters, voorbereiding checklists, offertes). Een optimale propositie draagt dus bij aan het verhogen van je hitrates: hogere conversies met hogere gemiddelde orderwaardes.
Waarom hitrates optimaliseren?
25-09-2023 16:42
Nadat we in de serie ‘Sales Acceleratie Management’ vorige maand aandacht hebben besteed aan het organiseren van de marktdruk, gaan we deze maand in op de vervolgstap: het optimaliseren van d...
Meer weten >Waarom marktdruk optimaliseren?
25-09-2023 16:44
Nadat we in de serie ‘Sales Acceleratie Management’ vorige maand aandacht hebben besteed aan het formuleren van de proposities, gaan we deze maand in op de vervolgstap: het optimaliseren van ...
Meer weten >Waarom sales acceleratie management werkt!
25-09-2023 16:45
Sales Acceleratie Management (SAM) lijkt een toverwoord maar is dat absoluut niet. Wat het wel is? Een op keiharde sales wetmatigheden gefundeerde sales strategie. Logisch opgebouwd, vol praktische ha...
Meer weten >