Monteurs die de hele dag langs de weg zitten om bij klanten apparaten weer te laten werken hebben de mooiste klantcontacten. Monteurs zijn echter geen verkopers. Een monteur wil repareren en een tevreden klant achter laten. Met dit programma is bij de monteurs gewerkt aan commerciële vaardigheden zonder dat dit hun eigen identiteit als monteur kost. Gevolg? Een omzetstijging in accessoires en onderhoudsmiddelen die de verwachting overstijgt.


Verkregen resultaten
Omzet met een glimlach
Omzet met een glimlach door juist gemotiveerde medewerkers. Inzicht in kansen op het moment van de waarheid als we dan toch een klant blij maken door een perfecte reparatie

Vraag
Kunnen wij meer accessoires verkopen door ons reparatiekanaal te gebruiken?
BSH is als marktleider in de huishoud elektronica op zoek naar een intensiever contact met de klant zonder de traditionele kanalen te verstoren. We hebben een groot team van ervaren en zeer goede gedreven monteurs, kunnen we dit kanaal verder inzetten om de resultaten te vergroten?

Oplossing
Mens
Met een maatwerk programma is de monteur, de entrepreneur van de organisatie geworden. Primair doel was om de beste cross-sell kansen te benutten en de mensen mee te nemen:
- Training
- Coaching
- Vaardigheden die geborgd zijn in de organisatie
De resultaten zorgen voor een nog sterkere positie in de elektronica branche.