Van Ooyen Glashandel

Upgraden van Klanttevredenheid

Bij Glashandel Van Ooyen staan Vakmanschap, Kwaliteit en Innovatie sinds 1937 hoog in het vaandel.  In de regio Zuidoost Limburg waren ze de allereerste glaszetter die een volledige dag- en nachtservice in het leven geroepen hebben!

Vanuit de klantenpanels bij Rabobank Parkstad welke ook uitgevoerd zijn door RedFoxBlue had Directeur Francesco al vertrouwen dat RedFoxBlue hem kon helpen hoe klantbeleving binnen zijn organisatie te  verbeteren.

Verkregen resultaten

Verkregen resultaten

  • Een gedragen visie en verbeterpunten op het gebied van klantbeleving zowel op kantoor als bij de monteurs
  • Meer klanten die referenties vermelden
  • Score van boven de 9 gemiddeld
  • In een ritme op pizza avonden evalueren de monteurs en kantoormedewerkers met elkaar wat goed gaat en nog beter kan

Vraag

Vraag

Bewust van klantbeleving en daarnaar handelen

Hoe zorg ik ervoor dat alle kantoormedewerkers en monteurs van hun impact op klantbeleving doordrongen zijn en meer uit klantcontact halen?

Oplossing

Oplossing

Proces/ Mens

  1. Brainstorm met de medewerkers en directeur over klantbeleving
  2. Sessie met dezelfde groep om uitkomsten te vertalen naar concreet gedrag in klantcontact
  3. Met dezelfde groep trainen en oefenen op klantcontacten in de praktijk
  4. Borging van lerende organisatie: Ieder kwartaal blijven ze dit zelf nu op Pizza avonden met elkaar doen