Fact-based selling

Fact based selling

Big Data is hot en voorspellende modellen hebben inmiddels hun toegevoegde waarde ruimschoots bewezen bij fact based selling. Middels onze Intelligence Factory bieden we u toegang tot best practice algoritmes op een bewezen datamodel. Onze Factory is ‘tailored to fit’: we hebben de basis gestandaardiseerd, waardoor we onze focus kunnen leggen op die parameters die voor u echt het verschil maken.

Hoe het werkt fact based selling?

  • Uw data wordt gematcht met ons referentiemodel (voor B2B o.a. aan KvK) en omgezet naar ons standaard datamodel
  • Hiermee kunnen we onze algoritmes op uw data toepassen en continu uw profielen verrijken met scores (meest kansrijke prospects, next best offers, etc.)
  • Deze scores kunt u inzien in online dashboards en direct aan uw marketing en sales koppelen, door export lijsten die direct in uw CRM-systemen ingeladen kunnen worden
  • De data wordt periodiek ververst en resultaten worden geanalyseerd en besproken, zodat de continue verbetering geborgd wordt

 

Fact based selling

 

Enkele voorbeelden van de modellen die gebruikt:

  • Lead score model: welke prospects/ inactieve klanten hebben de grootste kans om klant te worden?
  • Entry product model: welk product heeft de beste kans om een bepaald segment van prospects binnen te halen?
  • RFM model: segmentatiemodel voor uw bestaande base op basis van Recency – Frequency – Monetary Value
  • Engagement model: welke bedrijven hebben de beste band met uw bedrijf/ merk en wat betekent dat voor uw kansen in acquisitie?
  • Next best offer model: welk product kunt u het beste aanbieden aan bepaalde klanten om hun klantwaarde verder te ontwikkelen?
  • Churn propensity model: welke klanten vertonen een verhoogd risico om u te verlaten?
  • Attributie model: Welke mix van kanalen heeft de grootste kans op succes bij welke klant?

Interesse in het programma fact based selling?

Neem contact op met RedFoxBlue via info@redfoxblue.nl, bel ons op 088 520 5454 of vul onderstaand formulier in.