Achterblijvende verkoopresultaten zijn dikwijls niet het resultaat van een achterblijvende markt. Veel vaker zijn onvoldoende sturing en coaching, gebrek aan fut of zelfvertrouwen, onvoldoende bezoeken en foutieve doelgroep keuzes de oorzaak. In onze werksessie Sales Acceleratie Management leer je hoe je de verkoopprestaties van je team kunt versnellen door middel van gerichte interventies en een doordacht actieplan. Je werkt direct aan een eigen sales acceleratieplan en leert hoe je wendbaar blijft in een dynamische markt. binnen enkele maanden zit jouw verkoopteam weer op het juiste spoor.
De weg naar succes begint met het maken van een scherpe toetsing aan de harde wetmatigheden in sales. Daarna stellen we gezamenlijk een business case met investeringen en opbrengsten op. De directie/het management ontvangt een marsroute voor performance- en resultaatverbetering.
· Stap 1: Analyse van commerciële data en documentatie
We beginnen met een diepgaande analyse van de huidige salesprestaties en beschikbare data over doelgroepen, kanalen, propositie(s), marktdruk en hitrates.
· Stap 2: Workshop met het team en interviews van stakeholders
Via een korte workshop en interviews met teamleden brengen we de knelpunten en groeimogelijkheden in kaart.
· Stap 3: Plan van Aanpak – Opstellen van het acceleratieplan
We stellen een eerste versie van je sales acceleratieplan op, dat direct toepasbaar is.
· Stap 4: Verbeteren en optimaliseren
Teamleden en Salesmanager gaan onder begeleiding aan de slag met het verbeteren van hun werkwijze in de praktijk.
· Stap 5: Implementatie en borging
Wil je ook een werkbare commerciële strategie? Haal onze kennis en ervaring in huis.
Senior Partner / Lean- en salesspecialist
Senior Partner / Consultant
Senior Partner / Sales strategie