Artikelen

Artikelen
179 views

Hoe segmenten doorvertalen naar sales?

In het voorgaande artikel hebben we vastgesteld hoe we praktisch tot een goede segmentatie kunnen komen. Nu zijn we toe aan de bepaling van het aantal benodigde adressen en segmenten om de salesforce op de meest effectieve manier in te zetten. Op basis van je hitrates (conversie van telefoontjes naar afspraken naar offertes naar orders; orderwaarden etc.) uit het verleden kun je uitrekenen hoeveel adressen je in totaal nodig hebt om je omzet doelstellingen te halen. Vervolgens ga je dit benodigde aantal ‘opvullen’ met de adressen van het meest aantrekkelijke segment en dan aflopend.

561 views
478 views

Het sales ritme ontwerpen

In de stap hiervoor heb je in kaart gebracht hoe de sales afdeling zich moet organiseren om een optimaal sales proces te kunnen uitvoeren met maximale netto sales tijd voor de verkopers. De vervolgstap is om vast te stellen:

Waarom Sales Acceleratie Management werkt!

Sales Acceleratie Management (SAM) lijkt een toverwoord maar is dat absoluut niet. Wat het wel is? Een op keiharde sales wetmatigheden gefundeerde sales strategie. Logisch opgebouwd, vol praktische handvatten en uiterst effectief. De komende maanden nemen Paul van Hek, Marco Scheele en Mike Hoogveld van RedFoxBlue de vijf sales wetmatigheden en de bijbehorende modellen en werkwijzen met je door. Als aftrap lees je in dit artikel over de uitgangspunten achter Sales Acceleratie Management.

414 views
461 views

Waarom kanalen inrichten?

Nadat we in de serie ‘Sales Acceleratie Management’ vorige maand aandacht hebben besteed aan het segmenteren van doelgroepen, gaan we deze maand in op de vervolgstap: het inrichten van de kanalen. Dit hangt samen met de tweede van de vijf harde sales wetmatigheden: niet ieder kanaal past bij het oriëntatie- en inkoopproces van je doelgroep en levert eenzelfde rendement.