Cover

Jumbo Supermarkten is de tweede grootste supermarktketen van Nederland, met meer dan 600 winkels in verschillende formats zoals Foodmarkt, City-winkels en LaPlace, online servicediensten en ongeveer 85.000 medewerkers. Groei vond plaats door een uitgekiende marketingstrategie (met name de 7 Zekerheden) en overnames van Super de Boer (2009), C1000 (2012) en Emté (2018). Nog steeds is Jumbo een familiebedrijf, geleid door de familie Van Eerd.


Jumbo Elke dag Sterker! 1.0


Toen Jumbo Super de Boer overnam, leidde dat direct tot onder andere de volgende issues:

  • Een grote groep nieuwe instroom met Laurus/Super de Boer-achtergrond
  • Gebrek aan leiderschap op hoofdkantoor en in de supplychain om de samensmelting in goede banen te leiden en de klant op één te houden
  • Afname van energie en motivatie in verschillende teams


Om deze issues in goede banen te leiden, kwam Jumbo erachter dat er een stevige investering nodig was in het leiderschap van Jumbo-collega’s op hoofdkantoor en in de supplychain om de kwaliteit aan de klanten blijvend te waarborgen. “Steeds vaker kunnen we onze beloften aan de klant niet vervullen. Als we dit niet kunnen keren raken we ‘out of business’” aldus CEO Frits van Eerd in die tijd.

Cover

Help ons noodzakelijke persoonlijke en teamveranderingen te implementeren


‘Kunnen jullie ons helpen noodzakelijk persoonlijke en teamveranderingen te implementeren en nieuwe energie te geven aan onze managers en teams?’


Met als uitgangspunten verandering in houding en gedrag:

  • Werken vanuit hart en hard
  • Werken met behulp van de principes van continue verbetering (Deming-cirkel)
  • Werken in High Performance Teams
  • Werken met het Jumbo DNA: Samen, Ondernemen, Winnen


De veranderbereidheid werd door betrokkenen hoog ingeschat, ‘want het moest’, waardoor onderschatting van de onderliggende emoties op de loer lag. Mensen hadden verlies ervaren van hun oude omgeving/werk en waren in het algemeen onzeker over hun toekomst en de gevraagde resultaten in hun nieuwe baan. Leidinggevenden keken in het algemeen vooruit en hadden weinig/geen oog voor de (verborgen) emoties die voeding gaven aan werkelijke weerstand.

Wil je ook meer resultaat behalen? Haal onze kennis en ervaring in huis.


Neem dan contact eens persoonlijk contact op met een van onze mensen, we helpen je graag!

{{ item.first_name }} {{ item.last_name }}

Managing partner

robert.hamminga@redfoxblue.nl
06 19 22 87 08
{{ item.first_name }} {{ item.last_name }}

Managing partner

bas.van.rossem@redfoxblue.nl
06 46 35 28 62