NDC mediagroep is de grootste uitgeverij in Noord-Nederland. Het portfolio bestaat uit een breed aanbod aan producten die specifiek gericht zijn op de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Flevoland en de kop van Overijssel. Met ons crossmediale portfolio heeft de uitgever zowel kwalitatief als kwantitatief absoluut het hoogste bereik in deze provincies. NDC mediagroep bedient daarmee consumenten en bedrijven in de genoemde regio’s. Het portfolio bestaat o.a. uit dagbladen, weekbladen, websites, apps.
Om haar positie te versterken is in de zomer van 2017 Boom uitgevers Nieuwsmedia (BuN) overgenomen. BuN gaf 14 weekbladen en 5 betaalde nieuwsbladen uit, welke deels overlap kende met de weekbladen van NDC mediagroep. Via de overname wilde NDC mediagroep een versterking van haar positie realiseren in de betreffende regio, alsmede een vergroting van de zowel de consumenten- als de adverteerdersomzet.
RFB heeft allereerst geholpen met een klantanalyse (matching zakelijke klantenbestanden) en het opstellen van het commercieel plan tijdens de due diligence fase. Vervolgens is RFB (drs. Frank de Roon) verantwoordelijk geweest voor het programma management van de gehele integratie. Dit kende een planfase en uitvoeringsfase waarbij de opdracht was om maximaal te integreren en het realiseren van het gewenste synergievoordeel.