Training LinkedIn voor sales
LinkedIn als versneller in je salesfunnel
Training LinkedIn voor sales om het kanaal LinkedIn optimaal te benutten.
Social Selling is niet meer weg te denken uit moderne sales. Het is inmiddels duidelijk dat Social Selling een belangrijke rol heeft in de huidige manier van kopen en verkopen. Het heeft een duidelijke rol gekregen in de verschillende fasen van de klantreis. Door bewust jouw content af te stemmen op de verschillende fasen, zorgt het er voor, dat de prospect naar jou toekomt, of meer openstaat voor contact met jou op het moment dat je de telefoon pakt.
De training “LinkedIn voor sales”, richt zich op het effectief gebruiken van LinkedIn als middel om op verbindende en onderscheidende manier in contact te komen, te zijn en te blijven met de relevante doelgroepen. Wij laten je zien hoe dit krachtige kanaal je kan helpen om je te profileren als professional en hoe je jouw expertise kunt koppelen aan wat de voor jou relevante doelgroepen van jou willen zien en lezen. Zodat je de meest effectieve dingen doet. Meer Sales in minder tijd dus!
Wat we in deze interactieve training gaan doen:
- Introductie over de opkomst van Social Selling en de impact op het kopers- en verkopersproces in de B2B
- Inzicht in de vier bouwstenen van Social Selling via LinkedIn en hoe die in te richten en te verbeteren.
- Verdieping op het uitbreiden van je netwerk en hoe je deze kunt omzetten naar een 1e stap in de samenwerking
- Leren schrijven van goede content die bijdraagt aan jouw personal branding en die inspeelt op de diverse fasen in de klantreis van jouw (potentiële) klanten. Zodat LinkedIn als kanaal optimaal voor jou gaat werken.
Voor wie
De training social selling is voor iedere professional/ondernemer in een servicegerichte, commerciële omgeving werkzaam in sales, customer service, finance, HR en logistiek en voor ieder salesteam dat in minder tijd meer/betere sales wil doen.
Doelstelling
Met deze opleiding ben je in staat om op een effectieve en efficiënte manier je netwerk uit te breiden en te onderhouden, je eigen (persoonlijke) merk te versterken zodat je slimmer en beter met een voor jou relevant netwerk in contact komt en op basis van jouw expertise sneller tot zaken komt.
Na afloop van de training “LinkedIn voor sales”
- weet je hoe je je profiel kan optimaliseren;
- weet je op welke manier je je het beste kan profileren;
- weet je hoe de zoekfuncties kan gebruiken zodat je de juiste personen kunt targetten;
- weet je op welke manier je informatie het best kunt delen voor een zo hoog mogelijk rendement;
- weet je hoe de door jou gedeelde kwalitatieve content je gaat helpen om je persoonlijke merk te versterken;
- kan je daarmee de drempel naar jouw toekomstige klanten verlagen;
- kan je LinkedIn effectief inzetten bij het aangaan en onderhouden van relaties;
- kan je jouw professionaliteit en kennis op de juiste manier etaleren;
- ga je LinkedIn opnemen in je dagelijkse sales-activiteiten;
- kom je veel makkelijker tot afspraken met voor jou relevante doelgroepen.
Hoe kan ik de training volgen
In-company training offline / online
- De training social selling kan in-company op maat worden aangeboden eventueel in combinatie met een doelgericht begeleidingsprogramma om de resultaten maximaal te borgen in de praktijk. De inhoud en tijdsbesteding wordt op maat vastgesteld. De training kan zowel offline als online of een mix daarvan worden aangeboden. Interesse? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Open training offline / online
- Open training offline, de tijdsbesteding bedraagt 2 dagen. Locatie: Fort van Hoofdorp. Tijden van 9:30 tot 17:00.
- Woensdag 8 en 22 maart 2023
- Dinsdag 11 en 25 april 2023
- Dinsdag 16 en 30 mei 2023
- Woensdag 6 en 27 september 2023
- Open training online, de tijdsbesteding bedraagt 3 dagdelen.
- Dinsdag 7, 14 en 28 maart
- Woensdag 19 en 26 april en 10 mei
Niveau
Geen ervaring noodzakelijk voor de training social selling. Wel moet je een LinkedIn profiel hebben.
Studiebelasting training
Om het leerrendement te vergroten kiezen we voor sessies waar actief meedoen centraal staat. Oefenen, bespreken, evalueren, discussiëren en ontdekken. Je haalt het meeste rendement uit dit programma als je na ieder sessie praktisch aan de slag gaat met de verkregen inzichten op LinkedIn en de opdrachten uitwerkt. Voor deze training betekent het een tijdsbesteding van tussen de 30 en 45 minuten per dag.
Begeleiding
Buiten de opleiding bieden wij de deelnemers additionele begeleiding aan bij het implementeren van Social Selling in de dagelijkse praktijk, in de vorm van coaching on the job. Dit kan tegen een geringe meerprijs. Over de precieze invulling van deze begeleiding gaan wij graag nader met je in gesprek.
Materiaal
Na iedere sessie ontvang je de toolbox, behorend bij de behandelde stof van die dag. Aan het eind van de training is dus je maatwerk toolbox compleet.
Certificaat
Als je de training social selling hebt gevolgd, krijg je een deelname certificaat
Investering
Voor de 2-daagse offline open training hanteren we een tarief van € 895,- p.p., voor een offline in-company training maken we graag maatwerk afspraken met je.
Voor de 3 dagdelen online training bedraagt de investering € 695,- p.p.
Voor deze investering krijg je, naast heel veel praktische kennis:
- De LinkedIn – maatwerk – toolkit, met daarin de praktijkvoorbeelden en uitwerkingen, zodat we aan het eind een maatwerk set hebben gemaakt.
- Templates
- Online leermodules
- Tussentijdse begeleiding bij behoefte
- Lunch en locatie (bij de offline versie – open inschrijving)
Genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
STAP- budget
We beantwoorden al je vragen of helpen je met je aanmelding. Bel ons op 088 520 5454 of vul onderstaand formulier in: “LinkedIn voor sales”.
Voor de aanmelding van 17 maart STAP budget dient u nu eerst het volgende formulier in te vullen >> klik hier
Terug naar het overzicht van alle verkooptrainingen.