Training verkoopplan / salesplan – De winnende commerciële strategie
Iedere manager of directeur ziet het belang van doordachte commerciële plannen, jij natuurlijk ook! Niet zelden blijkt echter dat de gemaakte plannen niet leiden tot het gewenste resultaat. Uit onderzoek blijkt dat de faalkans, waarbij vooraf gestelde doelstellingen niet, of slechts gedeeltelijk gerealiseerd worden, rond de 75% is.
Toch schrijven we ieder jaar weer bladzijden vol met commerciële plannen waarvan we weten dat de kans van slagen ongewis is. Verspilling van tijd en moeite? In de training verkoopplan: de winnende strategie, leer je hoe je een klantgericht verkoopplan opstelt en implementeert. Je gaat concreet aan het werk met je eigen plan en leert hoe de lean beginselen je helpen om kort cyclisch te reageren op veranderingen in de omgeving.
RedFoxBlue is met zijn sales trainingen verkozen tot de nummer 1 op het vlak van Verkooptrainingen en Advies door de MT1000.
De training "Verkoopplan" is geschikt voor algemeen directeuren, commercieel directeuren, sales managers, service managers en managers met een commerciële verantwoordelijkheid.
Met deze opleiding leer je hoe je op basis van gedegen analyses een ambitieus, haalbaar, motiverend en actiegericht verkoopplan opstelt, implementeert en bewaakt in een voortdurend lerende organisatie.
Na afloop van de opleiding
Deze training wordt over het algemeen in 2 dagen gegeven, plus 1 dag extra afhankelijk van maatwerk.
Aan jou, meestal van 9:00 uur tot 17:00 uur
Maximaal 12
Incompany
Door jou zelf te bepalen of op onze locatie: Fort van Hoofddorp
is ons specialisme
Nummer 1 op klantgerichtheid
maximaal 10
deelnemers gingen je voor
We willen zoveel mogelijk oefenen en sparren met elkaar. Leeswerk wordt zoveel mogelijk als huiswerk meegegeven. Op de eerste opleidingsdag wordt het lesmateriaal uitgereikt. Je haalt het meeste rendement uit een Sales management training als je na ieder blok de leerstof bestudeert en het volgende trainingsblok alvast doorneemt. Onze vuistregel voor deze training is 16 uur les en 16 uur voorbereiding, veel uitwerkingen van je verkoopplan en bestudering. De studiebelasting bedraagt daarmee circa 32 uur.
Naast de opleiding bieden wij de deelnemers additionele begeleiding bij het implementeren van het verkoopplan in de praktijk in de vorm van coaching. Over de precieze invulling van deze begeleiding gaan wij graag nader met je in gesprek.
We hebben op basis van voorgaande opleidingen en de praktijk een werk-/handboek op maat gemaakt. In dit boek zijn voorbeelden en concepten opgenomen. Tijdens de opleiding zullen we, waar nodig, de concepten aanpassen zodat we aan het einde van de opleiding een universele set hebben samengesteld.
Als je de opleiding Verkoopplan hebt gevolgd, krijg je een deelname certificaat
Managing partner