Waarde propositie sessie

Wat is de toegevoegde waarde van 

jouw bedrijf voor de klant?

Om succesvol te zijn met je organisatie is klantgericht denken essentieel geworden in de 21ste eeuw. Een diepgaand begrip hebben van jouw klanten en jouw doelgroep. Wat speelt er in hun wereld en hoe speelt jouw product of dienst hierop in?

Klinkt misschien eenvoudig, het uitvinden welke behoeften en wensen je klanten hebben. Toch blijkt het in de praktijk juist een van de grootste uitdagingen waar ondernemers tegenaan lopen. Er zijn honderden organisaties die duizenden woorden op hun website zetten, zonder écht iets te zeggen. De kunst is juist om met een paar woorden de kern te raken en dat is maar weinigen gegeven. De kracht van een goede waardepropositie zit in het inspelen op de behoefte en zorgen van de doelgroep, om dit vervolgens op een herkenbare manier te communiceren.

Wanneer? Stel jezelf de volgende vragen:

  • Wie vormt mijn doelgroep en wat vinden ze waardevol?

  • Lost je huidige waardepropositie jullie klantbehoeftes en pijnpunten op?

  • Levert jullie waardepropositie voordelen voor de klant op?

  • Staat binnen je organisatie de klant of het product centraal?

  • Weet je wat de (dagelijkse) taken van de diverse beïnvloeders binnen je klantorganisatie zijn?

  • Is er een eensgezind beeld van de klant door je organisatie heen?

  • Is je organisatie gefocust op groei waarbij de klant centraal staat, of wordt je organisatie gedreven door je product?

Hoe we samen jouw krachtige waardepropositie opstellen:

3_Fases_Waarde_Propositie_RedFoxBlue
Toegepaste methodiek

Bij het ontwikkelen van een waardepropositie voor een organisatie, maken wij gebruik van wetenschappelijke onderzoek. Deze passen we toe met moderne methodes, zoals design thinking en canvas processen.

Wat doet een krachtige waardepropositie voor je?

  • Helpt klantgericht denken

  • Heeft impact op je klant

  • Geeft richting aan je bedrijf;

  • Binnen de hele organisatie een eenduidig klantbeeld

  • Vertelt jullie verhaal, “hoe lossen jullie problemen op?”

  • Zorgt voor herkenning bij je doelgroep en klanten

  • zorgt voor de juiste customer engagement in je customer journey

Hoe wij jou kunnen helpen?

  • We helpen je bij de groei en ontwikkeling van je organisatie.

  • We co-creëren je waardepropositie, helpen bij verbetering van product en diensten waarbij de klant centraal staat.

  • We ondersteun je bij het begrijpen van je doelgroep en hoe deze is gesegmenteerd.

  • We ontwikkelen de customer journey en brengen langs de contactmomenten je klantgericht denken strategie tot uitvoer.

  • We ontwikkelen een klantgericht denken strategie langs de contactmomenten van de customer journey
Interesse in dit programma?

Neem contact op met RedFoxBlue via
info@redfoxblue.nl, bel ons op 520 088 5454
of vul onderstaand formulier in.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Optio, neque qui velit. Magni dolorum quidem ipsam eligendi, totam, facilis laudantium cum accusamus ullam voluptatibus commodi numquam, error, est. Ea, consequatur.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Optio, neque qui velit. Magni dolorum quidem ipsam eligendi, totam, facilis laudantium cum accusamus ullam voluptatibus commodi numquam, error, est. Ea, consequatur.
Aanverwante diensten

Ontwikkelen van de waardepropositie kan door ons worden uitgevoerd als eenmalige opdracht, waarmee je vervolgens zelfstandig aan de slag kunt. Daarnaast kan het in combinatie met een van onze andere marketing- en salesdiensten.

  • Business model sessies 
  • Interne analyse
  • Externe analyse
  • Doelgroep en segmentatie analyse
  • Marketingstrategie
  • Online marketingplan
  • Customer journey ontwikkeling
  • Verkoopplan