RedFoxBlue bestaat 25 jaar – en kijkt vooruit
Tijdens het jubileumevent waarin RedFoxBlue het 25-jarige bestaan vierde, namen managing partners Robert Hamminga en Bas van Rossem op het bordes van Huis Leyduin de felicitaties in ontvangst.
Robert Hamminga nam daarna het woord en nam de aanwezigen mee in het verhaal van 25 jaar RedFoxBlue.
“In 2000 was salesoptimalisatie nog geen gemeengoed, maar de oprichters van RedFoxBlue Marco Scheele en Paul van Hek waren pioniers. Ze zagen wat wij 25 jaar later nog steeds zien: dat commercieel succes begint bij mensen die met passie, structuur en slimheid aan de slag gaan. Zij geloofden dat organisaties veel meer uit hun commerciële potentieel konden halen, als ze maar de juiste begeleiding kregen.
En bij die visie hoorde een opvallende naam: RedFoxBlue.
Rood voor energie en daadkracht.
Blauw voor structuur en betrouwbaarheid.
En de vos – natuurlijk – voor scherpte, wendbaarheid en creativiteit.
Het logo dat destijds werd gekozen, bleek zijn tijd ver vooruit: een tangram.
Een Chinese puzzel van zeven stukjes die samen een figuur vormen, symbolisch voor hoe RedFoxBlue werkt: zelfstandige professionals die samen een complementair geheel vormen.”
Alleen, achteraf bleek er iets te ontbreken. Een zevende stukje……
De vergelijking met een verbouwing dient zich aan:
In 2000 begonnen we met een stevige fundering: het Sales Competence Centre. Maar sindsdien hebben we steeds bijgebouwd. Nieuwe inzichten, moderne indelingen.
En kijk ons nu: van compact kenniscentrum naar een franchiseorganisatie met 25+ partners.
En dus repareren we nu, net als bij een verbouwing, het laatste stukje.
Het zevende stukje is terug. Ons vosje heeft nu een oor. En hoe symbolisch is dat?
Want als er één vaardigheid is die essentieel is in sales – en in samenwerking – dan is het luisteren.
Naar je klant. Naar elkaar. Naar wat er speelt. En je daaraan aanpassen.
Zeker in een wereld waarin technologie, markten en verwachtingen continu veranderen. Juist dan maakt luisteren het verschil!
Niet voor niets is onze nieuwe belofte: Reshaping the Sales Perspective
Dat is voor ons geen loze marketingterm. Het is hoe we denken, kijken en werken. Omdat alles verandert – klanten, technologie, verwachtingen – helpt RedFoxBlue organisaties om wendbaar te blijven én voorop te lopen. Sales wordt de strategische kracht die waarde creëert, relaties verdiept en organisaties laat groeien.
We reshapen daarbij het salesperspectief. Met frisse inzichten. En trouwens, daarbij reshapen we ook onszelf: een nieuwe huisstijl, een nieuwe website én onze aangescherpte visie.
En dat doen we met dezelfde passie, structuur en slimme aanpak waarmee het ooit begon.
25 jaar geleden begonnen we met een droom.
Vandaag vieren we die droom – én kijken we vooruit.
Wat de toekomst ook brengt – AI, nieuwe markten, andere verwachtingen – wij bouwen door.
Met frisse inzichten, maar nog steeds met dezelfde passie, structuur en slimme aanpak waarmee het allemaal begon.
En daarop proosten we:
Op RedFoxBlue.
Op het verleden.
Op het leven
Op de toekomst.
En op 25 jaar RedFoxBlue in beweging.