Maurice Neuféglise

Trainer, Interimmer, Performance Coach, Auteur brengt mensen en resultaten in beweging
““Good, better, best. Never let it rest until good is better and your better is best”.”

Wat anderen over mij zeggen

Maurice is resultaatgericht en menselijk. Hij helpt organisaties hun sales en performance te verbeteren, processen en teams te versterken en complexe vraagstukken terug te brengen tot de kern. Klanten waarderen zijn energie, scherpe blik, betrouwbaarheid en de manier waarop hij plannen vertaalt naar resultaat.

Buiten mijn werk

Nieuwsgierig, vriendelijk, inlevend, vasthoudend en barstend van energie, dat ben ik. In mijn vrije tijd ben ik graag in beweging: golfen, wandelen of fietsen, maar ook tuinieren bij ons huis in Spanje. Daar leef ik me uit, of het nu gaat om een muurtje verven, de bamboe temmen of trots zijn op mijn supergrote cactus, een van de grootste in de omgeving. Met plezier volg ik ook Pollux Heren 1 hockey. Onze casa is meer dan een thuis; het is een plek waar ik klanten ontvang voor trainingen of offsites en waar vrienden genieten van sport, eten, een drankje en het Spaanse leven.

Maurice persoonlijk

Buiten mijn werk

Mijn achtergrond

Mijn loopbaan begon in de autobranche, waar ik bijna twintig jaar werkte. Daar deed ik ervaring op met zowel particulieren als zakelijke klanten en ontwikkelde ik mijn commerciële gevoel en vaardigheden. Daarna volgden de eerste stappen in het ondernemerschap: zelfstandig aan de slag voor onder meer een ROC en diverse MKB’ers, en intensief werken aan mijn vaardigheden via opleidingen, trainingen en cursussen. In 2007 sloot ik mij aan bij RedFoxBlue. Ik startte als sales trainer en groeide door naar consultancy, interim- en performance management. Ik hou ervan om super praktisch met mensen in de praktijk bezig te zijn en plannen te vertalen naar uitvoering. Een van mijn drijfveren, in kleur uitgedrukt, is oranje. Ik wil resultaten halen, vooruitgang boeken en samen ontdekken wat echt werkt. Vanuit die insteek schreef ik de BusinessCase-Methode als aanvulling op bestaande verkoopmethodes. Extra energie haal ik uit het thema van wig naar spijker: afscheid nemen van de klassieke salesfunnel en kiezen voor performance management langs de customer journey. Zo verschuift de focus van actiegericht – calls en bezoeken – naar uitkomstgericht: klanten begeleiden naar de volgende fase in hun reis.

Waarmee ik je kan helpen?

Bel mij voor vraagstukken over sales performance management, customer journeys, interim, teams en trainingen in complexe sales.

Mijn recente bijdrage aan het vakgebied sales

Blogs

De BusinessCase-methode, nieuw boek Maurice Neuféglise

27/08/2025
De BusinessCase-Methode Veel salesgesprekken blijven steken bij producten, diensten en oppervlakkige klantbehoeften. Terwijl het echte gesprek juist gaat over pijn, urgentie en de gevolgen van nietsdoen. De BusinessCase-Methode helpt salesprofessionals die verdieping te bereiken. Door verder te kijken dan het voor de hand liggende, creëer je urgentie, commitment en onderscheidend vermogen – en word je […]
RESHAPING THE SALES PERSPECTIVE   RESHAPING THE SALES PERSPECTIVE   RESHAPING THE SALES PERSPECTIVE  
Waar kan ik je mee helpen? Stuur mij een bericht!

"*" indicates required fields