Een krachtige waardepropositie ontwikkeling

Wat is de toegevoegde waarde van jouw bedrijf voor de klant?

Om succesvol te zijn met je organisatie is klantgericht denken essentieel geworden in de 21ste eeuw. Een diepgaand begrip hebben van jouw klanten en jouw doelgroep. Wat speelt er in hun wereld en hoe speelt jouw product of dienst hierop in?

Klinkt misschien eenvoudig, het uitvinden welke behoeften en wensen je klanten hebben. Toch blijkt het in de praktijk juist een van de grootste uitdagingen waar ondernemers tegenaan lopen. Er zijn honderden organisaties die duizenden woorden op hun website zetten, zonder écht iets te zeggen. De kunst is juist om met een paar woorden de kern te raken en dat is maar weinigen gegeven. De kracht van een goede waardepropositie zit in het inspelen op de behoefte en zorgen van de doelgroep, om dit vervolgens op een herkenbare manier te communiceren.

Een goede waarde propositie:

  • Helpt je de pijnpunten van je klant begrijpen

  • Zorgt dat je product of dienst afgestemd is op je klantbehoefte

  • Levert je klant voordelen op

  • Onderscheidt je van je concurrent

Wanneer? Stel jezelf de volgende vragen:

  • Wie vormt mijn doelgroep en wat vinden ze waardevol?
  • Lost je huidige waardepropositie jullie klantbehoeftes en pijnpunten op?
  • Levert jullie waardepropositie voordelen voor de klant op?
  • Staat binnen je organisatie de klant of het product centraal?
  • Weet je wat de (dagelijkse) taken van de diverse beïnvloeders binnen je klantorganisatie zijn?
  • Is er een eensgezind beeld van de klant door je organisatie heen?
  • Is je organisatie gefocust op groei waarbij de klant centraal staat of wordt je organisatie gedreven door je product?

 

 

 

 

Hoe we samen jouw krachtige waardepropositie opstellen:

3_Fases_Waarde_Propositie_RedFoxBlue

Toegepaste methodiek
Bij het ontwikkelen van een waardepropositie voor een organisatie, maken wij gebruik van wetenschappelijke onderzoek. Deze passen we toe met moderne methodes, zoals design thinking en canvas processen.

Wat doet een krachtige waardepropositie voor je?

  • Helpt klantgericht denken

  • Heeft impact op je klant

  • Geeft richting aan je bedrijf

  • Binnen de hele organisatie een eenduidig klantbeeld

  • Vertelt jullie verhaal, “hoe lossen jullie problemen op?”

  • Zorgt voor herkenning bij je doelgroep en klanten

  • Zorgt voor de juiste customer engagement in je customer journey

Zo kunnen wij je helpen

  • We helpen je bij de groei en ontwikkeling van je organisatie

  • We co-creëren je waardepropositie, helpen bij verbetering van product en diensten waarbij de klant centraal staat

  • We ondersteun je bij het begrijpen van je doelgroep en hoe deze is gesegmenteerd

  • We ontwikkelen de customer journey en brengen langs de contactmomenten je klantgericht denken strategie tot uitvoer

  • We ontwikkelen een klantgericht denken strategie langs de contactmomenten van de customer journey

"*" indicates required fields

Vul je naam in*
Ja. Ik ontvang graag gratis één keer per maand de Fox Monthly voor inspiratie!
(Dit kun je later altijd nog wijzingen.)

"*" indicates required fields

Vul je naam in*
Ja. Ik ontvang graag gratis één keer per maand de Fox Monthly voor inspiratie!
(Dit kun je later altijd nog wijzingen.)

"*" indicates required fields

Vul je naam in*
Vul je bedrijfsgegevens in*
Voor een goed advies nemen we graag telefonisch contact met je op. Je telefoonnummer wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.
Ja. Ik ontvang graag gratis één keer per maand de Fox Monthly voor inspiratie!
(Dit kun je later altijd nog wijzingen.)
Aanverwante diensten

Ontwikkelen van de waardepropositie kan door ons worden uitgevoerd als eenmalige opdracht, waarmee je vervolgens zelfstandig aan de slag kunt. Daarnaast kan het in combinatie met een van onze andere marketing- en salesdiensten.

  • Business model sessies 
  • Interne analyse
  • Externe analyse
  • Doelgroep en segmentatie analyse
  • Marketingstrategie
  • Online marketingplan
  • Customer journey ontwikkeling
  • Customer experience

Onze specialisten die je helpen!

George Brackel
George Brackel
Business & Marketing

Ik help je organisatie met groei, klantgericht denken, creativiteit en innovatie

Dick Otto
Dick Otto
Sales & Trainer