Criteria voor het maken van keuzes in de kanalenmix
25-09-2023 16:58
Om de juiste kanalen te selecteren voor de verschillende doelgroepen is het effectief om hierin keuzes te maken op basis van criteria. Wat zijn dan bruikbare criteria hiervoor? Hieronder enkele c...
Meer weten >Waarom proposities formuleren?
25-09-2023 16:56
Nadat we in de serie ‘Sales Acceleratie Management’ vorige maand aandacht hebben besteed aan het inrichten van de kanalen, gaan we deze maand in op de vervolgstap: het formuleren van de verko...
Meer weten >Hoge werkdruk, lage marktdruk
25-09-2023 16:54
Waar het aanligt? Dat zou je eens moeten uitrekenen. 10% productiviteitverbetering van je verkoper per week. Dat is ongeveer 4 uur meer netto verkooptijd en dus 2 extra verkoopgesprekken per week. Wat...
Meer weten >Je bent je eigen verkooppropositie!
25-09-2023 16:52
Veel verkopers klagen steen en been over de producten en diensten die ze verkopen. Het is belangrijk om de dienstverlening maximaal te laten aansluiten op de marktvraag en het marktaanbod, maar dat on...
Meer weten >Het salesproces inrichten
25-09-2023 16:52
Het salesproces omvat alle activiteiten die plaats moeten vinden om te komen van het eerste contact met een klant/prospect, via een order en facturatie tot aan nazorg. Voor een herhalingsopdracht star...
Meer weten >Inrichting per kanaal: buitendienst en televerkoop
25-09-2023 16:50
Als we ons focussen op buitendienst en televerkoop dan dien je daarbinnen ook keuzes te maken in welke personen je binnen deze teams moet hebben voor maximale kans op succes.Zijn binnen de kanalen de ...
Meer weten >Het sales ritme uitwerken
25-09-2023 16:50
In de stap hiervoor heb je het sales proces langs plan/do/check/act in kaart gebracht. Nu is het zaak om alle daarin benoemde sales (management) taken in een vast ritme te zetten.Waarom is dat ritme n...
Meer weten >Wat moet je doen om een goede propositie te kunnen formuleren?
25-09-2023 16:49
Het formuleren van een goede propositie vereist diepgaand inzicht in de beweegredenen achet het gedrag van je klanten en prospects. Daarbij gaat het om vragen als:Welke klantbehoeften vullen onze prod...
Meer weten >Klantpanels: je klantbediening aanpassen met de klant als vertrekpunt
25-09-2023 16:48
Op bijna iedere website zie je het staan: “Wij zijn klantgericht; wij zetten onze klant centraal”. Tegelijk zie je dat bijna iedere organisatie worstelt met de vraag hoe je dat dan concreet moet d...
Meer weten >De meest kritische faalfactor naar verkoopsucces
25-09-2023 16:47
In de voorgaande artikelen van Paul van Hek en Mike Hoogveld heeft u kunnen lezen waarom doelgroepsegmentatie zo belangrijk is en hoe het relatief eenvoudig is toe te passen. In de praktijk echter kun...
Meer weten >Waarom kanalen inrichten?
25-09-2023 16:45
Nadat we in de serie ‘Sales Acceleratie Management’ vorige maand aandacht hebben besteed aan het segmenteren van doelgroepen, gaan we deze maand in op de vervolgstap: het inrichten van de kanalen....
Meer weten >Waarom sales acceleratie management werkt!
25-09-2023 16:45
Sales Acceleratie Management (SAM) lijkt een toverwoord maar is dat absoluut niet. Wat het wel is? Een op keiharde sales wetmatigheden gefundeerde sales strategie. Logisch opgebouwd, vol praktische ha...
Meer weten >